Domov » Vsi članki » Članek » Drsanje – šport za vsakogar

Drsanje – šport za vsakogar


Metka Jerman Šenica, prof., predavateljica znanosti v športu – kineziologija

Zaradi sodobnega načina življenja nam vse manj uspe najti dovolj časa za sebe. Prav tako pogosto pozabimo, da je prijetno doživetje s svojimi bližnjimi, z otroki, v naravi najlepše, še posebej, če nas druži ista dejavnost in skupno doživljanje vsega, kar k njej spada. Zato je drsanje zelo primerna športna dejavnost pozimi, saj nam trgovski centri skoraj v vsakem večjem kraju ponujajo pokrita drsališča in še izposojo drsalk. Drsamo pa lahko tudi na zamrznjenih jezerih, ko so le-ta prekrita z dovolj debelo plastjo ledu. V toplih zimskih obdobjih je drsanje na jezerih in bajerjih lahko zelo nevarno, zato se vedno prepričajte o debelini in nosilnosti ledne površine.

Drsanje nam nudi prijetno razvedrilo, družabnost in konec koncev tudi športno aktivnost in s tem pozitiven vpliv na krvno-žilni in dihalni sistem ter na razvoj koordinacije celega telesa, krepitev mišic nog in zadnjice.

Za drsanje ni potrebna posebna predpriprava, dobro pa je, če se vsaj dvakrat tedensko ukvarjamo s kakšno telesno dejavnostjo, hitro hojo ali kolesarjenjem v službo. Včasih so bile drsalke usnjene in je bila čvrstost gležnjev zelo pomembna, danes, ko so drsalke izdelane iz plastike, pa že ta sama po sebi fiksira gležnje in nam omogoči lažji začetni drsalni korak.

Drsanje je precej podobno rolanju

Prvi koraki so veliko lažji kot pri letni različici tega športa – rolanju, saj imamo na urejenih drsališčih največkrat ob sebi ograjo, ki se je lahko oprimemo in nam pomaga pri prvih korakih in lovljenju ravnotežja. Sicer pa se drsanje ne razlikuje veliko od rolanja, ki je večini ljudi bližje in dostopnejše, saj lahko rolamo kjerkoli in kadarkoli. V bistvu pa je drsanje veliko bolj varno, saj nas ne vrže iz ravnotežja kak kamenček na asfaltu, pesek, veja ali kasneje klanec navzdol ali navzgor, pa stopnice, kaj šele avtomobili in rdeči semaforji. Drsališče je vedno ravno, da ne rečem gladko, saj na odprtih drsališčih ne poznajo rolbe (tj. čistilec ledne plošče), ki gladi in čisti sneg na organiziranih pokritih drsališčih, in ni nepredvidenih ovir, ki nam grenijo užitke pri rolanju. Pa še bolj mehak pristanek je ob padcu.

Uporabljajmo čelado, rokavice in ščitnike

Pri drsanju največkrat pademo nazaj, zadnja plat nas vleče navzdol, zato je priporočljiva uporaba varnostne čelade, kolesarske ali smučarske. Da bi take padce preprečili, pa je pomembno, da se ves čas skušamo upogniti v kolenih in težišče telesa prenesti vsaj na sredino drsalke, če že ne raje malo naprej. Veliko bolj varen padec je naprej na roke, saj imamo vse pred sabo v vidnem polju in pod kontrolo. Zato je nujna uporaba rokavic, saj si roke lahko popraskamo, v najslabšem primeru pa nam še kdo zapelje z drsalko čez prste. Če imamo ščitnike za kolena in komolce še od rolanja, je dobrodošla uporaba le-teh vsaj ob nekaj prvih vadbah. Pa na toplo in udobno oblačilo ne pozabimo, saj je drsanje zimski šport.

Na drsališču se pridružite otrokom

Otrokom drsanje pomeni veliko zabavo, hkrati pa pridobivajo spretnost, ravnotežje, predvsem pa sproščajo odvečno energijo. Z njimi se lahko lovimo, igramo igre posnemanja, noč in dan, skrivalnice in vse, kar so se sami naučili v vrtcu ali šoli. Marsikdaj postanejo naši animatorji, le pripravljeni moramo biti za igro. In ni lepšega, kot da te otrok nekaj nauči in se potem s tabo podi po drsališču. Otroku bo to pomenilo več, kot si lahko mislite.

Primerna starost za prve korake na drsalkah je 2-3 leta. Drsalke na smejo biti nikoli premajhne, zato jih ne preverjajmo v zadnjem trenutku pred prvim drsanjem v sezoni, da ne bo otrok v njih zeblo in tiščalo. Užitkov in veselja ne bo. Otroške drsalke do številke 35 so večinoma nastavljive, vendar moramo paziti, da niso previsoke. Na tržišču imamo mnogo različnih proizvajalcev in modelov plastičnih drsalk, ki so na prvi vtis sicer zelo udobne in trdne, vendar nikakor niso prožne. Tistim, ki bi se želeli z drsanjem ukvarjati intenzivneje, priporočamo polprofesionalne ali profesionalne drsalke, ki so narejene iz usnja.

Pred sezono nabrusite drsalke

Pred prvim drsanjem preverite velikost in stanje drsalk: prsti morajo imeti prostor za gibanje, zaponke naj se brezhibno zapenjajo do našega občutka trdnosti, rezilo naj bo ostro. Če večkrat hodimo z njimi po betonu, potem so vsekakor potrebne brušenja, saj so drsalke narejene za led ali kvečjemu hojo po gumi. Brušenje je zaželeno vsako sezono. Obstajajo tudi ščitniki, ki jih nataknemo na drsalke, z njimi pa lahko hodimo tudi po betonu, saj ščitijo rezilo. Koristno je, da drsalke po vsaki uporabi obrišemo s suho mehko krpo, v nasprotnem primeru bodo ob naslednji uporabi zarjavele.

Vsekakor pa je najbolje, da se za prve korake odločite pod strokovnim vodstvom izkušenih učiteljev drsanja. Otroci v Ljubljani in morda še kje imajo to srečo, da jih osnov drsanja učijo že v vrtcih, ostali pa poskusite vaditi po občutku, da boste dobili zaupanje vase in da boste v ravnotežju. K temu pomagajo počepi, izmenično dvigovanje nog, porivanje in vlečenje v paru, prestopanje z noge na nogo, vijuganje, limonce in vse, kar vam pade na pamet, ko se spomnite, kako ste učili hoditi svojega otroka. 

Članek je bil objavljen v reviji Naša lekarna št. 48, december 2010.

NAŠA LEKARNA

Uredništvo